Friday, August 15, 2008

Muktamar Dewan Ulamak PAS Pusat - 14/8/2008

Bersama Tuan Hj Anuar Tahir, AJK PAS Pusat dan wakil PAS Pusat ke Muktamar Ulamak. Orang Perlis jati. Bertanding di N06 Bintong, Kangar Perlis dalam PRU 12 yang lalu.
Di sebalah kanan saya Tuan Guru Hj Abdul Rahim Sg Jagung yang sangat terkenal dengan keilmuan dan kefasihan bertutur dengan bahasa arab dan ketegasan menyampaikan pandangan. Sebelah kiri saya, Ustaz Yusuf Mahmud, Setiausaha Dewan Ulamak PAS Kedah.
Sebelah kanan saya al Fadhil Ustaz Azhar Yahya, bekas pimpinan PMRAM,Mesir dan senior saya di Azhar. Sementara di kiri saya, Ustaz Ahmad 'Arif, kekanda saya dan yang banyak memberikan tunjuk ajar pada saya di dalam perjuangan ini. Mereka mewakili DU Wilayah.
Bersama sahabat dan blogger terkenal, Ustaz Wan Ji Al Bakistani. Mewakili Selangor dan melancarkan jualan buku pertama tulisan beliau " Pakatan Rakyat dalam kacamata Siyasah Syar'iyyah".
Dr Hammam Said, Muraqib 'Am Ikhwan Al Muslimin Jordan sedang menyampaikan taushiyah di dalam Majlis Perasmian Muktamar Ulama'. Pesan beliau, ulamak adalah agen perubahan yang paling penting dalam masyarakat.
Bersama rombongan Dewan Ulamak PAS Perlis sebelum Muktamar Ulamak bermula pada pagi 14/8/2008 di Dewan Bandaran Ipoh Perak.
Bersama Dr aHj Mahfodz, Panglima Perang PAS Johor.
Bersama YB Ustaz Mohamad Mustafa (ADUN Demit,Kelantan) di Muzakarah Perdana Ulama' : "Panduan Pakatan Rakyat" di Pejabat Perhubungan PAS Perak. Menang dengan majoriti 5000. Tokoh Ulamak yang selalu menggantikan Tuan Guru Nik Abdul Aziz dalam kuliah pagi Jumaat di Dataran Ilmu ketika keuzuran TGNA. Saya sangat beruntung bertemu beliau dalam program tersebut. Banyak yang saya pelajari dari beliau.Yang paling penting, mengingati Allah SWT di setiap ehwal dan keadaan adalah syarat utama peribadi da'ie.
Bersama adinda Tuan Guru Nik Abdul Aziz, Ustaz Nik Razi Nik Mat...walaupun sudah lama tidak bertemu namun Ustaz Nik Razi masih mengingati saya. Kami pernah tidur sebumbung di Taman Nirwana,Ampang ketika sama-sama mengumpul dana untuk pusat pendidikan masing-masing. Saya kumpul dana untuk Sekolah Rendah Islam At Taqwa, Beseri, Perlis. Ustaz Nik Razi pula mengumpul dana untuk Akademi Nikmatillah.



No comments: