Thursday, August 21, 2008

Program-program terkini Darul Islah...

16/08/2008 (Sabtu)...bersama masyarakat KG Beseri Dalam, meraikan sambutan Malam Nisfu Sya'ban dengan tilawah, zikir, solat dan tazkirah...semoga amalan soleh diangkat ke langit...

Ruang Solat surau dipenuhi jamaah lelaki dan perempuan...alhamdulillah,sambutan masyarakat setempat sangat baik.
Ustaz Mohd Adnin Yahya (murid al Habib Umar bin Hafidz Hadhramaut) menjadi Tuan Rumah majlis tersebut...saya diberikan sedikit kesempatan untuk menyampaikan tazkirah...banyakkan beramal soleh di zaman fitnah, demikian pesan Rasulullah SAW.
Kami bertiga bersekolah bersama di Madrasah Alawiyah Ad diniah Arau...yang di tengah, Ustaz Mohd Zainie...baru berkahwin dengan anak usrah saya di UiTM arau, penyambung generasi perjuangan.
Pagi 17/08/08 (Ahad), menyudahkan program qiyamullail dan solat gerhana bulan dengan bacaan Qasidah dan Maulid...
21/8/08...kelihatan Ustaz Hj Hashim Jasin sedang menikmati jamuan makan tengahari majlis tahnik adik Nurul Ain Fatihah, anak saudara Sadr Hairy Hashim (YDP PAS Kangar)
Sedang menunggu majlis bermula....sabar menahan lapar.
Sedang menyuapkan air zam-zam ke mulut Nurul Ain Fatihah...Ya Allah, faqihkan dia dalam urusan agamaMu dan ajarkan dia takwil.
Sedang mentahnikkan Nurul Ain Fatihah, anak saudara kepada Sdr Hairy Hashim bin Hashim, Yang Dipertua PAS Kawasan Kangar.

No comments: