Sunday, September 28, 2008

Kullu 'Aam Wa Antum Bikheir

Salam Islah,

Ketika ini saya di Ipoh, mengisi beberapa program anjuran sahabat-sahabat seperjuangan di sini. Subuh tadi saya bersama masyarakat Surau Kg Tawas, 10.30 pagi bersama dengan Pusat Pendidikan Al Barakah dan malam ini insya Allah akan mengisi slot tazkirah Ramadhan di Surau Jalan Pemimpin, Manjoi. Dalam masa yang sama, anak saya Muhammad Al Faateh dan mamanya dalam perjalanan pulang ke Melaka. Giliran saya beraya di Melaka tahun ini!. Insya Allah saya akan menyusul pada 30 September ke Melaka.

Saya ingin mengambil kesempatan yang ada untuk mengucapkan Selamat Menyambut Eidul Fitri kepada semua sahabat seperjuangan dan mereka yang mengenali saya di medan dakwah atau di luarnya. Saya menyusun sepuluh jari memohon kemaafan andai kata sepanjang ukhuwwah yang terbina antara kita, ada salah silap yang sengaja atau tidak sengaja yang telah saya lakukan. Saya mohon dimaafkan ketelanjuran saya itu. Sebagai insan yang sangat lemah, sudah tentulah saya punya banyak kekurangan dan tidak sunyi dari salah silap. Selebihnya saya mohon maghfirah dari Allah SWT jua kerana sesungguhnya Dialah Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang.

Wajiblah menjadi harapan kita agar kedatangan Ramadhan pada tahun ini menjadi pembersih dosa-dosa kita dan mengangkat kemuliaan serta darjat kita di sisi Allah SWT. Mari kita bermuhasabah terhadap amalan yang telah kita lakukan sepanjang Ramadhan agar ia senantiasa menjadi pemangkin kepada kekuatan jiwa pejuang agama yang telah Allah kurniakan pada kita. Marilah juga kita berdoa kepada Allah SWT agar Allah pilih kita untuk hidup di dalam Ramadhan yang akan datang.

Bermaafanlah sesama kita dan berlapang dadalah dalam bersikap adil terhadap kawan dan lawan. Moga Allah merahmati kita semua.

Salam Eidul Fitri. Minal ‘aidin wal faizien. Kullu ‘aam wa antum bikheir.

1 comment:

ANAK BAPAK said...

salam..,

dalam kesempatan ini ana nak ucap selamat menyambut eidul fitri.., maaf zahir dan batin..moga terus istiqomah dengan perjuang hasil dari tarbiyyah ramadhaan...

ramadhan kareem..
'eid sa'eed...!!!