Tuesday, September 23, 2008

Sokong Tuan Guru Presiden

Salam ISLAH,

Saya masih di Kuala Lumpur memenuhi jemputan tazkirah Ramadhan di samping mengumpul Dana Darul Islah dan Sekolah Rendah Islam At Taqwa. Jangkanya insya Allah, esok pagi akan bertolak balik ke Perlis dan 26 September akan balik semula ke Kuala Lumpur dan tahun ini saya akan sambut Eidul Fitri di Melaka bersama keluarga isteri insya Allah.

Saya sedang melayari blog Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi (Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat) dan saya sangat bersetuju dengan kenyataan beliau menyokong kenyataan Tuan Guru Presiden PAS bahawa pemimpin dan ahli UMNO perlu insaf dan menyertai PAS.

Sejak dari awal penubuhan UMNO lagi kita tahu bahawasanya UMNO tidak perjuangkan Islam. UMNO perjuangkan bangsa. Rasulullah SAW tidak pernah perjuangkan bangsa. Perjuangan Baginda adalah perjuangan agama dan sejagat. Bahkan Baginda pernah bersabda ; “Tidak ada kelebihan bagi orang Arab atas orang yang bukan Arab melainkan dengan taqwa”.

Rasulullah SAW tidak membenarkan asobiyyah perjuangan bangsa. Bahkan lebih dahsyat lagi, perjuangan UMNO berwajahkan sekular yang memisahkan antara wahyu Allah dan kehidupan dunia yang boleh membawa kepada kekufuran dan kerosakan aqidah kerana menjuzukkan Islam yang syumul. Sebab itu bila UMNO memerintah, agama digunakan dalam perkara tertentu sahaja. Zakat, nikah kahwin, sambut hari kebesaran Islam dan yang sesuai dengan akal dan nafsu sahaja. Tidak pernah UMNO berjuang untuk tegakkan seluruh ajaran Al Quran sejak 50 tahun dahulu.

Inilah punca kehancuran dan kebinasaan dalam UMNO. Pemimpin rasuah, korup, kronisma, tahan tanpa bicara (ISA) yang zalim, politik wang, sapu bersih harta rakyat dan macam-macam lagi yang berlaku hingga Malaysia ini hampur musnah adalah disebabkan wajah dan latar belakang perjuangan UMNO yang tidak mendapat keberkatan dan restu Ilahi.

Saya kira, tidak perlu saya jelaskan dengan panjang lebar akan perihal kapal UMNO yang hampir karam ke dasar kemusnahan. Saya Cuma nyatakan sebab yang paling utama seperti saya sebutkan di atas.

Tepat sangatlah kenyataan Tuan Guru Presiden PAS dalam mengajak UMNO onsaf dan sertai PAS. Ambil iktibar dari kisah Firaun yang ketika hamper lemas ditenggelami air laut Kalzum baru teringat hendak beriman. Ketika itu Allah SWT perintahkan Jibril sumbat mulut Firaun dengan selut dan lumpur dari dasar laut dengan ucapan “sekarang baru kamu teringat nak beriman sedang sebelum ini kamu telah diberi peluang tapi kamu ingkar!!”.

UMNO adalah orang yang mengucap syahadah di bibir mereka. Merekalah orang yang paling wajar bersama PAS dalam memperjuangkan Islam yang syumul. Bukalah pintu hati kalian untuk Islam sebelum kalian kembali mengadap Allah SWT.

No comments: