Saturday, June 21, 2008

Kekalkah Kecantikan ?

BismilLah,Alhamdulillah,Assolaatu Wassalaamu ‘Ala Saiyyidina RasulilLah,Wa ba’du,

Muka depan METRO hari siarkan fokus artis wanita banya tertipu dengan bomoh dan dukun susuk.Kerana nak kekal cantik jelita dan terus laris di lapangan hiburan,mereka sanggup jumpa bomoh untuk masukkan susuk ke dalam wajah demi kekal cantik.

KEKALKAH KECANTIKAN MANUSIA?

Allah SWT menciptakan manusia pada sebaik-baik kejadian.Bahkan Allah SWT mudahkan manusia berjalan dan menggunakan langit bumi.Allah berikan kepada bani Adam dari rezeki yang baik-baik.Dan Allah SWt lebihkan anak Adam dari seluruh makhluk ciptaan Allah yang lainnya.

Namun sebagai membenarkan janji Allah kepada makhluk yang baharu,Allah SWT telah menentukan putaran kehidupan manusia.Satu hari manusia akan mati.Kita akan balik mengadap Allah samada kita suka atau tidak.Rela atau terpaksa.

Dalam kehidupan dunia,tiada yang kekal.hidup tidak kekal.Muda tidak kekal.Sihat tidak kekal.Kaya juga tidak kekal.Kuasa pemerintahan pun tidak kekal.Apa yang kekal hanyalah apa yang di sisi Allah jua.Harta yang kekal,ialah yang diinfaqkan pada jalan Allah.ilmu yang bermanafaat,yang disampaikan dengan terus terang ,jelas dan benar dan yang diamalkan.Kecantikan yang kekal ialah ketika kita semua dimasukkan ke dalam jannah Allah SWT.Kekal kita di dalamnya ,muda belia,sihat,cantik,gembira dan bahagia.

Banyak yang mencari yang tidak kekal dan mengabaikan yang kekal.Banyak yang sibuk membina dunia dan meruntuhkan akhirat.Sibuk menghimpunkan harta dan melupakan hisab.Sukakan kehidupan dan melupakan mati.Sibuk membina istana melupakan kubur tempat kembali semua makhluk.

Saudara,satu hari kita akan tua jua.Kulit akan berkedut dan tulang temulang akan menjadi rapuh.Persiapan yang sepatutnya adalah amal soleh.

AQIDAH TIDAK MEMBENARKAN PERBUATAN SYIRIK

Bertemu bomoh yang menggunakan sihir dan jin untuk memasukkan susuk ke dalam wajah adalah perbuatan salah,dosa besar dan mensyirikkan Allah.Sihir adalah diharamkan Islam.Yang menampakkan cantik di wajah orang yang menggunakan susuk adalah kerana Iblis serta Jin yang ‘menampakkan’ kecantikan itu.Bukan kecantikan yang hakiki.Buktinya bila nak mati,susahnya bukan main lagi.Bila susuk dibuang segera tampak kedut dan hodohnya wajah sebenar.Lebib-lebih lagi pengamal susuk tak dibenarkan solat dan membaca Al Quran.Apa sebabnya? Sudah tentu kerana Jin dan Iblis yang berdamping dengan si pemakai susuk.

Sabda Rasulillah SAW : “Sesiapa bertemu Allah dalam keadaan tidak pernah mensyirikkan Allah dengan sesuatu apapun akan masuk syurga.Sesiapa bertemu Allah dengan mensyirikkanNya akan masuk neraka” (riwayat Imam Muslim dai Saiyyuduna Jabir r.a.)
Sabda Baginda SAW lagi : “ Tiga jenis manusia tidak akan masuk syurga ; orang yang ketagihan arak,orang yang memutuskan silatur rahmi dan orang yang mempercayai sihir” (riwayat Imam Ahmad,ath Thabrani dan al Hakim dari Saiyyiduna Abi Musa al Asy’ari)

JANGAN GADAI AQIDAH DEMI DUNIA DAN KEMASYHURAN

Janganlah menggadai aqidah yang suci murni yang akan menyelamatkan kita dari neraka Allah SWT dengan dunia dan popularity yang sementara sahaja.Kita akan balik mengadap Allah SWT.Di kala itu,hanya aqidah Islam yang benar akan dapat menyelamatkan kita.Hari yang tiada memberni manafaat harta benda dan anak pinak yang banyak kecuali orang yang datang kepada Allah dengan hati yang terisi iman dan aqidah.

No comments: