Sunday, July 27, 2008

Allah tak beri PERMIT


Salam ISLAH,

Islam datang menggantikan tempat duduk jahiliyyah di atas muka bumi Allah SWT. Islam datang dengan matlamat mengajak manusia bahkan seluruh makhluk supaya tunduk dan taat hanya kepada Allah. Melaksanakan tanggungjawab dan tugas di atas muka bumi ini dengan maksud berubudiyyah kepada Allah. Berkeluarga, bernikah kahwin kerana ubudiyyah, mengejar sijil ijazah pun untuk mencapai matlamat ubudiyyah, berekonomi, berpolitik, memerintah negara, semuanya adalah kerana ubudiyyah kepada Allah SWT.

Bila Islam datang, maka runtuhlah sekalian binaan jahiliyyah. Semuanya terbina atas ketaatan kepada Allah SWT. Bila sekular lahir di atas muka bumi ini, pejuang dan pendokong sekular berusaha habis-habisan untuk suburkan kembali jahiliyah dan kuburkan Islam. Asalnya sekular itu muncul di barat. Suara asal ajakan sekular itu ialah menyerahkan kuasa memerintah kepada pemimpin dan agama kepada gereja. Sebab sebelum itu, segala keputusan mesti dirujuk dan datangnya dari gereja. Kita tinggalkan dahulu yang ini.

Bilamana musuh Islam nampak faham sekular ini amat berguna untuk hancurkan Islam, maka ianya dipergunakan habis-habisan. Maka dikaderkanlah orang-orang Islam sendiri untuk perjuangkan faham kufur sekular ini (meminjam bahasa kekanda saya Ustaz Zulkifli Ismail Ketua Dewan Ulama’ Melaka).

Sebenarnya, musuh-musuh Islam mahu merungkaikan ikatan Islam dari leher umat Islam. Selagimana agama terikat kukuh di batang leher seorang Muslim dan terus subur dalam jiwa mereka, maka selagi itulah musuh-musuh Islam takkan dapat mengalahkan dan menghancurkan Islam. Sekular adalah satu jenis faham yang mengajak manusia mengasingkan agama dari kehidupan. Agama berada di satu lembah dan kehidupan mesti diletakkan di lembah yang jauh dari agama. Pendek kata, jangan sekali-kali ada pengaruh agama dalam kehidupan. Komunis pula menganggap agama adalah candu yang mneghalang kemajuan. Lebih kurang samalah tu. Kesemua itu jalan-jalan kepada kekufuran belaka.

Rasulullah SAW datang mengikat kembali antara agama dan kehidupan. Agama dijadikan payung kehidupan. Hidup akan jadi kering dan gersang tanpa jiwa agama. Agama menyuburkan, menyegarkan, memanas dan menghangatkan, agama juga mengajak kepada permuafakatan, ketamadunan dan kemajuan duniawi dan kejayaan ukhrawi. Rasulullah SAW telah menghubungkan kembali antara langit dan bumi. Memperkenalkan Khaliq kepada Makhluq ciptaanNya. Ini semua adalah tugas kerja dan peranan agama.

“ Dan Demikianlah kami wahyukan kepadamu wahyu (Al Quran) dengan perintah kami. sebelumnya kamu tidaklah mengetahui apakah Al Kitab (Al Quran) dan tidak pula mengetahui apakah iman itu, tetapi kami menjadikan Al Quran itu cahaya, yang kami tunjuki dengan dia siapa yang kami kehendaki di antara hamba-hamba kami. dan Sesungguhnya kamu benar- benar memberi petunjuk kepada jalan yang lurus.” Surah Asy Syuura : 52

Kerana sebab itulah bilamana gerakan Islam mendapat kuasa pemerintahan, maka bertungkus lumuslah pimpinannya menghidupkan sekolah-sekolah agama. Sanggup berbelanja sampai berpuluh juta demi hidup suburkan institusi pendidikan agama.

Golongan sekular pula sibuk membina masjid tetapi menutup pintu masjid dari hidayah Allah SWT rapat-rapat. Bila ada ulamak mukhlisin kupas isu kehidupan dalam masjid, dikatanya ustaz ini hanya tahu mengata orang. Bila isu politik dikupas di dalam masjid, dikatanya dalam masjid tak boleh cakap politik. Politik suku agama suku.

Dalam isu konsert Inul Daratista, penganjurnya tidak berpuas hati bila DBKL menolak permohonan mengadakan konsert yang dijadualkan malam esok. Pihak berkuasa tempatan memberikan alasan keselamatan. Pihak Polis enggan lepaskan permit kerana keselamatan. Penganjur dipetik sebagai berkata bahawa alasan yang diberikan oleh pihak berkuasa tidak cukup konkrit kerana faktor keselamatan bukan masalah besar yang perlu dibangkitkan. Katanya anggota polis cukup ramai untuk menjaga keselamatan konsert Inul.

Cuba perhatikan betapa berjayanya musuh aqidah Islam mensekularkan si mamat penganjur konsert yang beragama Islam ini. Kalau pihak berkuasa memberikan alasan keselamatan, itu hak mereka. Tetapi yang pastinya, program yang dianjurkan tidak mendapat permit dari Allah SWT. Hilang sudah rasa gerun takut kepada Allah SWT. Hilang sudah pertimbangan iman bila nafsu menguasai. Betapa tidak berfaedah langsung konsert tersebut melainkan menaikkan nafsu syahwat dan mengajak manusia berbuat sesuatu yang melampaui batas kehambaannya. Inilah buah pahit lagi beracun hasil faham sekular yang dianuti pemerintah negara ini sejak merdeka. Kini semua kita merasai padahnya.

Biarlah kita kerugian 500 ribu sekalipun asalkan kita tidak dimurkai Allah. Inul pula menganggap ini adalah ujian dari Allah untuk dia. Yang ini, lagilah memeningkan saya. Macaman saya nak huraikan?

No comments: